Cykelogi.com

Trafiksäkerhet -cyklister-mopedister-bilister. Test av utrustning.

Cykelogi.com - Trafiksäkerhet -cyklister-mopedister-bilister. Test av utrustning.

60-TALS SPECIALBYGGD DESIGNCYKEL AV FABRIKAT CRESCENT SÄLJES AV CYKELOGEN. SLÅ TILL NU. 5000:-

HEJ.

Nu har jag ett erbjudande som aldrig återkommer. Jag har specialbyggt en 60-tals CRESCENT. Det Svenskaste som finns. En  riktig DESIGNCYKEL.

klicka på bilden för fullformat

Cykeln har plockats ner och:

Blästrats, pulverlackats och klarlackats av Sveriges bästa pulverlackare i Göteborg.

Fälgarna är nylackade, nya däck och slangar,  nytt styre med styrstam, ny sadel, nya handtag, nya pedaler, ny kedja, ny sadel, ny belysning, nya skärmar som specialanpassats för cykeln,  alla lager tvättade och insmorda.

Fabriksny cykelhjälm av fabrikat TREK-VAPOR medföljer.

PRIS 5000:-

Cykelogen

LEG COVERS TESTAS AV CYKELOGEN.

HEJ.

Nu testar Cykelogen ett par Leg Covers. Jag skall testa hur det funkar att cykla, gå i skogen med hunden, köra med moped, då jag kör inlines, samt drar iväg ett slag med min BIG Bertha. Ett användningsområde som jag ser direkt är då jag ibland förflyttar mig iklädd snyggbyxor som ej tål att bli prickiga.

Jag återkommer snart med testresultat.

LIVE STRONG

CYKELOGEN DIN VÄN PÅ CYKELBANAN.

UTFÖRD SNABBTEST AV CONTINENTAL TOP CONTACT WINTER FRIKTIONSDÄCK KANONDÄCK

HEJ.

Cykelogen har under 2 veckors tid testat Contis Winter-Friktionsdäck. Jag har kört på halkiga, hala vägar, snöiga vägar. Spontant får jag säga så upplever man att däcket har ett gott grepp. På alla underlag. Det är liksom sug i däcket. Ett gott alternativ om man inte vill ha dubbdäck som kan upplevas lite stötigare.  Gå in på DUELLS och titta. På gång hos Duells snart.

IDA DAVIDSEN, VÄRLDENS BÄSTA SMÖRREBRÖD I KÖPENHAVN

HEJ.

Som ni vet så besökte vi IDA i fredags. Återigen så var det helt fantastiskt.

Vi var 8 personer som åt och betalade för 13 st stora välgjorda smörrebröd totalt, vi drack och betalade för 3 stora fadöl , 2 stora snapsar , 2 glas vin, 4 flaskor vand samt 6 st stora kaffe. I fyra av smörrebröden ingick Aalborg.

För allt detta betalade vi  totalt 1882 danska kronor. Helt fantastiskt. Vi var mätta och nöjda då vi lämnade IDA. Vi fick även möjlighet att snacke  med IDA.

Det var skönt att vi hade bokat bord. Åtskilliga fick vända i dörren.

Gör nu så att ni går in på IDAS hemsida och bokar för ett framtida besök.

Då vi gick tillbaka mot Kongens Nytorv så passerade vi en helt fantastisk OSTBUTIK, som låg på samma sida av Den Store Kongens Gade som IDAS. Den låg nere i källaren. Många ostar som man kunde provsmaka.

Cykelogen kommer snart att återvända tillbaka till Köbenhavn.

CKELOGEN

PS.  Det enda jag hade att klaga på var att i stort sett inga Danskar använder Cykelhjälm.

IDA DAVIDSENS SMÖRREBRÖDS FABRIK I KÖPENHAVN. STORE KONGENSGADE 70.

HEJ.

Idag reser CYKELOGEN till Kristianstad. Sportlov gäller. Besöka svärföräldrarna. I morgon fredag är det Köpenhavn som gäller. Tåg till och från Kristianstad. Bord är bokat på IDA DAVIDSEN. Hit skall ni åka om ni vill äta världens godaste smörrebröd. Studera deras SMÖRREBRÖDSSEDDEL.

Kom ihåg att ni måste boka.Det går givetvis att få en pilsner och en gammeldansk till. Dom har endast öppet dagtid..

CYKELOGEN

UTGÅRDS BILSKOLA-CIRKELN ÄR SLUTEN. SONEN GÅR I SIN FARS FOTSPÅR.

HEJ.

I april 1970 så gick jag och tog körkort på UTGÅRDS BILSKOLA på Riksdalersgatan i Högsbo, Göteborg. I maj så fick jag mitt kk. Körde med  Ulf  Utgård, son till grundaren. Och nu 42 år senare så går min son och kör för Britt dottern till grundaren. Själv så övningskörde jag i VW-bubbla som var grön.

Sonen kör i en V-50. Denna fantastiska bilskola som hela tiden har legat på Riksdalersgatan i Högsbo.   Familjeägt och småskaligt. Det kan ju bara gå bra.     Cykelogen rekommenderar denna bilskola starkt.

Cykelogen

TOUR DE FRANCE MED GREKEN, 2 timmar på SPINNINGCYKEL HOS FRISKIS I ASKIM, GÖTEBORG

HEJ.

Jag är helt slut. I lördags, 11-feb-12, så körde jag Tour DE FRANCE, 1 bergsetapp, 75 km. Fantastiskt jobbigt och roligt. Under 2 roliga, svettiga timmar med Christos så cyklade vi Touren. Det är fantastiskt vad en duktig instruktör som Christos gör för att vi andra skall orka med 2 timmar stående på cykeln. Får erkänna att jag tryckte i mig en jättebanan samt en snabbgel från MAXIM. Visste ni förresten att dessa elitcyklister håller över 90 km per timma i nerförsbacken, de trampar till och med nedför.  När de 2 i ledningen körde på slätmark så höll de 60-70 km per timme, de ni!! Christos var dagen till ära iklädd TOUR de FRANCE tröja och keps.

Dessutom så kör han min drömbil, FIAT 500, samt innehar en FERRARI dator, pondus.

Efter loppet så bjöd CHRISTOS och hans fru på Cola och ostbricka, helt underbart.

Jag och min fru tackar för detta.

Friskisapan var oxå med.

CYKELOGEN

Volvo är intresserat av SAAB?? GYLLENHAMMAR HADE VARIT SAABS RÄDDNING, nu kanske cirkeln sluts ändå!!

HEJ.

Ni som har varit med ett tag minns att Gyllenhammars-VOLVO ville köpa SAAB för många år sedan. Denne man blickade framåt. Men han blev nedröstad av andra lobbyister som inte hade någon framtidsversion. Volvo hade även stora intressen i Norge beträffande oljan. 1977 så misslyckades affären med Volvos försök att köpa SAAB.

Den andre killen på bilden är ju som alla vet Wallenberg, stor ägare då i SAAB-SCANIA. Det skall bli spännande att se vem som köper SAAB i sin helhet.  Kanske kommer det att tillverkas SAAB-VOLVO-GEELY i TROLLHÄTTAN i framtiden. Varför inte?? De duktiga, lojala, kunniga arbetarna i Trollhättan kan nog skruva ihop vilket märke som helst!!

CYKELOGEN

Reinfeldt är ute och cyklar då han anser att en betongarbetare skall jobba till 75

HEJ.

Vår statsminister är ute och cyklar. Men tyvärr så cyklar han på hal is. Han anser att en människa som är utsliten vid 65-årsåldern skall omskola sig och jobba till 75 år. Medan han och andra manschett människor som aldrig gjort ett vettigt handtag skall få pension vid 50 år.

Detta är en typisk MODERAT POLITIK.

Man får tyvärr konstatera att statsministern saknar rådgivare som vet hur det är att arbeta med kroppen. Samtidigt så bjuder man in sossarna på spelplanen igen, detta parti som är helt uträknat sedan Juholt affären. Med denna inställning till  den vanlige arbetaren så lär man förlora nästa val. Sossarna tackar för detta. Nu är det risk för Toblerone Expressen igen.

Nej, FREDRIK, du har inte haft mycket skit under naglarna. Jag rekommenderar dig att uppsöka Friskis o svettis, och börja träna så du tänker klart.